Термін «сексуальність» може багато до чого застосовуватись, подібно до слова «секс». Обидва поняття ми чимало промовляємо та чуємо, але найчастіше вони мають розмите визначення, або зовсім ніякого. Так, чим взагалі є сексуальність?
Можливо, мова йде про тіла і гормони, про почуття і взаємини, чи про наші дотики і дотики до нас. Можливо, це про заняття одним з будь-яких різновидів сексу, або про бажання, пошук та переживання певних видів задоволення. Можливо, мова про складові нашої ідентичності, як-то ґендерна чи сексуальна ідентичність. Можливо, це про розмноження: про те, щоб робити дітей (або ні). Можливо, йдеться про бажання бути ближче до – або на відстані від – інших людей у спосіб, який ми характерізуємо або визначаємо з досвіду як сексуальний, або про те, щоб почуватись стурбовано, розпусно, грайливо, збуджено, хтиво, чи будь-які інші слова, які ви використовуєте, аби висловити сильне відчуття: «Мені потрібен секс ТУТ І ЗАРАЗ».
Якщо одна з цих речей була вашою відповіддю, ви праві. Якщо всі чи більшість речей були вашою відповіддю, ви ще більш праві (і вам навіть не потрібно читати цю статтю: йдіть на вулицю, обмінюйтесь своїм знанням зі світом, хіба ви цього не хочете?). Сексуальність величезна. Величезна як гора Еверест: саме тому намагання осягнути її без провідника, або навіть двох, виходить у більшості людей не дуже добре. Вона набагато більша, ніж може виглядати, і звичайно набагато більша за наші уявлення, звідки та у який спосіб ми б не підходили. Все настільки заплутано, що майже всі здаються, бо сексуальність не тільки величезна, але й тому що вона торкається всіх. А оскільки люди неймовірно різні, те, що стосується кожно_ї з нас, завжди буде складним, таким, що не можна спростити.
Як зі всім величезним, існує чимало способів, як ми можемо говорити про те, що таке сексуальність і чим вона може бути. Не існує жодної істинно вірної моделі, коли мова йде про визначення сексуальності. Тут ми збираємось обговорити її з кількох точок зору, які засновані на на тому, як ми на даний час визначаємо всеохопленність сексуальної освіти та сексології. Але якщо жодна з них не видається вам вірною, це скоріше говорить про те, що наведені моделі не є вам близькими, а не про те, що ви чомусь помиляєтесь. Моделі та визначення сексуальності постійно змінюються з плином часу, адже ми вивчаємо все більше і більше про сексуальність кожно_ї з нас. Навіть за останні 50 років те, як ми говоримо про сексуальність, і моделі, що ми створили для неї, зазнали значних змін: у наступні 50 років все теж зміниться.
“Сексуальність являє собою суміш багатьох різних складників у розмаїтних пропорціях”
Сексуальність, як ми тепер знаємо, являє собою суміш багатьох різних складників у розмаїтних пропорціях: складників фізичних, хімічних, емоційних, міжособистісних, ідентифікативних, інтелектуальних, соціальних та культурних – і ця суміш водночас відмінна й унікальна для кожно_ї. Сексуальність також не є чимось, що означає технічну «дорослість», або чимось, що спливає нізвідки, коли хтось досягає пубертатного періоду чи певного віку: люди не стають сексуальними раптом одного чи іншого дня, тільки тому що їм вже виповнилася певна кількість років, вони мали статевий контакт з партнерками або партнерами, чи в них почало рости волосся в місцях, де минулого місяця його ще не було. Навіть незважаючи на те, що людська сексуальність має тендецію змінюватись, коли справа доходить до віку та розвитку*, вона зі всіма нами у той чи інший спосіб з дня нашого народження, а може навіть і до нього, віриш ти в це чи ні.
* Дитяча сексуальність, наприклад, сильно відрізняється від сексуальності підлітків і молоді, що в свою чергу є зовсім іншою справою, ніж сексуальніть літніх людей у 60-70 років.
Сексуальність: основні інгридієнти
З чого можна створити сексуальність? З будь-якої чи всіх наступних складових:
Фізичні: Розвиток, здоров’я та функціонування наших внутрішніх і зовнішніх статевих органів, нашої репродуктивної системи, а також нашого власного досвіду, пов’язаного з цими процесами, нашого мозку та нервової системи (які є найбільшими рушіями сексуального збудження та сексуальної функції) і нашого тіла в цілому. Відчуття, які ми зазнаємо, – слух, смак, дотик, сприйняття та зір – також є частиною нашої сексуальності, незважаючи на те, що вони є частиною всього нашого життя та життєвого досвіду, не пов’язаного з сексом. Переживання наших сексуальних реакцій та того, що часто зветься «голод шкіри», просте людське бажання дотиків. Захисники молоді звертають увагу на те, що підлітки та молоді люди часто не отримують достатної кількості тактильного контакту в дитинстві. А люди часто не здогадуються, яку значну роль відіграє бажання дотику в розмові про молодь та їхній розвиток сексуальності.
Інші складові фізичного аспекту сексуальності – це інформованність про нашу статеву анатомію, наші знання про розмноження та репродуктивну систему, репродуктивне і сексуальне здоров’я – вони мають значення для сексуальності загалом, як для фізичного, так і для хімічного, соціального та культурного її розуміння.
“Гормони не мають нічого спільного з тим, чим є наша сексуальність”
Хімічні: Вони ж гормони. Гормони часто звинувачуються у поспішних або негідних сексуальних виборах: виборах, які, здається, не мають іншого пояснення окрім: «Ці кляті гормони примусили мене зробити це!» Гормони не мають нічого спільного з тим, чим є наша сексуальність – вони не є тим важелем, яким спонукає людей діяти проти їхньої волі, і не можуть бути цапом-відбувайлом сумнівних секс-рішень – але вони без сумніву грають важливу роль. «Гормони сексу» включають в себе тестостерон, могутній хімічний тумблер нашого лібідо, та естроген, а також низку інших гормонів (прогестерон, адреналін, серотонін, вазопресин, окситоцин, дофамін і ендорфіни), які впливають на нашу сексуальність навіть без наявної сексуальної активності. Коли люди говорять про хімію сексуальності, з одного боку мова йде про нейрохімічні реакції, які ми виказуємо або не виказуємо в статевих контактах та сексуальних почуттях, з іншого – про те, що ми, на відміну від нашої сексуальної поведінки, не контролюємо та навіть нерідко не маємо жодного уявлення.
Емоційні й інтелектуальні: Наші почутя, цінності та ідеали, що стосуються:
– сексуальної еволюції і сексуальних змін протягом життя;
– зображення тіла;
– ґендерної ідентичності та проблем сексуальної орієнтації;
– сексуальних бажань і фантазій;
– сексуальної активності наодинці чи з партнер_ками;
– сексуальних відносин і сексуальної саморепрезентації;
– способів, якими ми керуємо нашою сексуальнистю та сприймаємо її в цілому.
Те, як ми відчуваємо сексуальний інтерес до когось, а хтось до нас – ще одна складова емоційних та інтелектуальних процесів, частиною яких також є наші сексуальні примхи, так само як і наші сексуальні ідеали: наші уявлення про секс та сексуальність, якими вони мають бути або є і для нас самих, і для інших. Наша ґендерна ідентичність та наша сексуальна орієнтація складають чи не найбільшу частку емоційних та інтелектуальних аспектів сексуальності.
Соціальні та міжособистісні: Ваша сексуальність в контексті ваших відносин з наявними або потенційними сексуальними партнер_ками, але окрім того з друзями та сім’єю. Також це про вплив цих відносин на відчуття власної сексуальності, сексуальні бажання та потреб від інших, про сексуальні вибори на користь інших. Це включає досвід взяття на себе певних емоційних ризиків при відкритій демонстрації сексуального потягу до когось. Те, що коїться з нами, наприклад, коли ми обмінюємось сексуальними почуттями або інтересами, чи коли ми виключаємо якийсь аспект зі своєї сексуальної сутності. Те, як інші демонструють нам свою сексуальність, включаючи ті моменти, коли ми не робимо цього у відповідь, що також має значення.
До цієї складової належать не лише сексуальні стосунки з іншими, які людина прагне, шукає або практикує, а й будь-які інші різновиди відносин, що відіграють певну роль в нашій сексуальності, наприклад, з членами сім’ї або друзями. Як і всі люди, в будь-якому виді стосунків ми проявляємо і звертаємось до нашої сексуальності – це не лише її соціальний аспект, але й культурний, про який нижче.
Культурні: Жод_на з нас не може жити в світі, не потрапляючи під його вплив. Це те, які решта світу – включно з нашими товаришками і товаришами, місцевими та розширеними громадами, твоїм урядом, ЗМІ – бачить сексуальність зі всіма її складниками (ґендер, тіла, всі різновиди сексуальних стосунків чи досвіду, який ми маємо або хочемо мати, почуття, відносини, ба-більше), погоджується або опирається цим поглядам. Те, як цілий світ (чи просто хтось в ньому) бачить нашу сексуальность, навіть тоді, коли вона і не наша зовсім, а лише їхнє про неї уявлення – це також частина культурного впливу на нашу сексуальність.
Іншими словами, ця складова містить ті повідомлення про сексуальність, які ми отримуємо вочевидь і потайки, наші почуття та переживання з приводу того, що культура може дозволяти і забороняти, ідеалізувати (мовляв, це добре і правильно) чи засуджувати (мовляв, це погано та шкідливо), казати з чим змиритися, а чого боятися, який вплив вона може на нас мати, свідомо і несвідомо. Це про те, де і як ми, наша сексуальність, сексуальна ідентичність й етика, зображення тіла, ґендерна ідентичність, орієнтація та стосунки узгоджуються або ні з культурними настановами, підходами і уявленнями про сексуальність. Найпростіший приклад – чисельні слова, сама мова і подача того, що ти тут і зараз читаєш, є культурним аспектом: хтось з зовсім відмінного культурного середовища, ніж моє власне, може написати та концептуалізувати це все зовсім інакше.
~ ~ ~
Тож, ви могли помітити чимало речей, що збігаються, в кожній з вищеописаних груп, і це недарма. Це відбувається тому, що ми не можемо розкласти ці часточки по окремих поличках: ми не можемо просто покласти їх в крихітні коробочки, де вони будуть недоторкано зберігатись.
Одна з моделей визначення і пояснення сексуальності, що є дійсно корисною, та демонструє ці співпадіння, – це Кола Сексуальності, розроблені доктором Деннісом М. Дейлі. Існує багато версій та пояснень цієї моделі, але мені найбільше подобається варіант Interagency Gender Working Group, на основі якого ми зробили свою інтерпретацію.
Що знаходиться всередені кіл сексуальності?
Чуттєвість: «Чуття» є ключовою частиною цього слова: ми говоримо про фізичні відчуття, розуміння і досвід, пов’язаний з ними. Чуттєвість також включає в себе усвідомлення та прийняття власного тіла в цілому, включаючи зображення тіла, а також досвід фізичних досліджень чужих тіл, причому не тільки за допомоги певних видів сексу, так би мовити статевих актів, що можна назвати Сексом з великої літери С. Чуттєвість – це насолода: пошук, вивчення та відчуття задоволення, які можна отримати, якими можна володіті, і водночас які можна віддати або розділити з іншими.
Інтимність: Це слово іноді використовується як евфемізм до сексу, наприклад, коли хтось каже, що був «інтимно знайомий» з кимось в тому сенсі, що вони займались сексом. Інтимність безперечно є частиною сексуальності в цілому, а також нерідко частиною людського досвіду щодо сексу та сексуальності в їхньому житті. Але говорячи про інтимність тут, ми маємо на увазі здатність і прагнення емоційної близкості з іншими людьми, і лише як про одну зі складових сексуальності, а не повній їй відповідності. Це може включати в себе обмін, турботу, взяття на себе емоційних ризиків і вразливість. Емоційна близкість не завжди стає частиною кожного сексуального досвіду, але коли все ж таки стає, це не означає, що вона буде виглядати і відчуватись всіма однаково. Коли і якщо ми шукаємо статевих контактів з іншими людьми, ми зазвичай шукаємо інтимність, навіть якщо це і не один і той же її різновид з разу в раз, і не той самий різновид, що шукає хтось інший. Ми, як правило, в пошуку того, що можна розділити з кимось, хто тим чи іншим чином нам близький.
Сексуальна орієнтація та ґендерна ідентичність: Йдеться про почуття, сприйняття і розуміння різними особами, ким вони є, що стосується їхнього ґендеру – їхні відчуття того, щоб бути чоловіком, жінкою, ніким з них, або ж обома водночас, чи інше тлумаченя власного ґендеру, та способи, в які вони висловлюють ці почуття – а також, коли мова заходить про ґендер інших людей, до яких вони відчувають сексуальний потяг: кого, в залежності від ґендеру (або ні), вони вважають сексуально привабливими, чи шукають нагоду вступити в сексуальні стосунки, чи ні. Сексуальна орієнтація – наше усвідомлення себе як квіра чи гетеронорматиної особи, як гомо-, гетеро-, бі- або асексуальної тощо – і ґендерна ідентичність вочевидь залежать одне від одного, тому що обидва поняття безпосередньо стосуються ґендера, але одне автоматично не зумовлює інше, і те, як вони пов’язані між собою, є змінним для кожно_ї, в залежності від того, наскільки важливими вони є для сексуальності окремої людини.
Наші омани, стереотипи та страхи теж можуть відігравати тут роль, так само як і в інших колах. Іншими словами, те, як ми думаємо про решту людей і самих себе, що стосується ґендеру чи орієнтації – подібно до того, як ми можемо думати про спроможність чи неповносправність, расову або етнічну приналежність – теж має певне значення як частина нашої сексуальності. Якщо вам важко вловити суть, хорошим прикладом може бути думка, що деякі чоловіки вважать, що лише геї хочуть займатись анальним сексом: чимало чоловіків будь-якої орієнтації можуть мати бажання спробувати це, або навіть знають, що їм це сподобається, але ті, хто підвладні власним оманам щодо цього, підпорядковують їм ту частку своєї сексуальності, що задіяна в цій практиці, і замість того, щоб вдовольнити свою пристрасті, йдуть на поводу в гомофобії, і це змушує їх погано ставитись до своєї сексуальності, або до того, що здається їм хвилюючим, але табуйованим, через цей свій страх та самообман.
“Іноді речі, яких люди більш за все бояться, можуть бути речами, які їх найсильніше бентежать.”
Фантазії про зґвалтування можуть бути ще одним прикладом цього, як відомо, люди дивляться про це порнографію, яка їх збуджує, але те, що коїться на екрані, водночас є тим, до чого вони відчувають огиду в реальному житті. Іноді ті речі, яких люди більш за все бояться, чи які більш за все їх відштовхують, можуть також бути речами, які їх найсильніше бентежать.
Сексуальне і репродуктивне здоров’я: Здатність (чи неспроможність) до розмноження, ставлення до репродуктивної функції і досвід, пов’язаний з нею, поведінка та позиції, що впливають на сексуальне здоров’я і задоволення. Це включає в себе інформацію, яку ми знаємо про статеву анатомію, сексуальні практики, розмноження, контрацепцію, профілактику ІПСШ та догляд за собою, а також повідомлення, які ми отримуємо завдяки цій інформації про всі ці речі. Це коло також про наші переживання щодо сексуального благополуччя або недуги, про те, як вони впливають на нашу сексуальність та наші сексуальні бажання або вишукування. Здорові сексуальні стосунки теж є частиною сексуального і репрудуктивного здоров’я.
Сексуальна поведінка і практики: Це одне з інтуїтивно зрозумілих кіл: йдеться про те, які активні дії ми або інші здійснюємо, аби виразити нашу сексуальність; про те, хто до чого воліє, що стосується наших власних частин тіл, а також частин тіла наших сексуальних партнерів або партнерок, секс-іграшок тощо. Ця складова сексуальності не може завжди бути обов’язковою для кожно_ї: деякі люди, вірогідно, хочуть певної поведінки або практики, але не брати в них участі, прнаймні поки що, через низку причин, наприклад, через відсутність можливості або спроможності, через страх чи будь-що інше. Навіть якщо хтось ніколи не робили нічого сексуального, поведінка або практики, в яких вони зацікавлені або яких прагнуть, часто грає велику роль в їхній сексуальності. І це стосується не лише статевих актів з партнер_ками: мастурбація також частина цього процесу. Те, що ми не хочемо робити в сексуальному плані, і те, як ми це переживаємо, так само можуть бути частиною нашої сексуальності
Впливовість і агентивність: Впливовість – це спроможність до дій, міцність духу та сила волі, здастність контролювати себе та інших. Агентивність – це соціологічне чи філософське поняття, що спрямовує людську поведінку: які вона має права, здібності та сили. Те, скільки кож_на з нас має впливовості та агентивності в цілому і в специфічних ситуаціях насправді може виражатись як масштабним чином (таким, що базується на тому, які впливовість і агентивність ми можемо чи не можемо мати в світі, котрий ґрунтується на наших багатстві і бідності, нашому кольору шкіри, нашому ґендері, роботі нашого тіла), так і більш дрібним, ситуативним чином, наприклад, в одних окремо взятих стосунках.
“Люди можуть використовувати впливовість і агентивність, аби маніпулювати чи завдавати шкоди.”
Впливовість і агентивність мають велике значення у всіх аспектах нашої сексуальності, у здорових і шкідливих речах, саме тому це коло знаходиться в центрі даного варіанту моделі. Ми можемо дослідити впливовість і агентивність і відчувати їхній вплив на нашу сексуальність від «почуття власної гідності і розуміння своїх (сексуальних) переваг та цінностей, що дозволяє людині реалізувати сексуальне благополуччя і здоров’я». Ми можемо навіть не до кінця відчувати чи розуміти скільки існує варіантів того, як впливовість і агентивність направляють, схиляють і впливають на наші рішення та домовленності, коли йдеться про сексуальний досвід. Також люди можуть використовувати впливовість і агентивність, аби маніпулювати, контролювати чи завдавати шкоди в сфері сексуальних переживань.
~ ~ ~
Сексуальність різних осіб та той спосіб, в який вони її виражають, не завжди є здоровою. Як правило, визначення того, чи є це емоційно здоровим, чи ні, має багато спільного з поняттями впливовістю та агентивністю. Якщо ми відчуваємо та використовуємо свої впливовість і агентивність для піклування про себе і інших, віднаходження взаємного задоволення і благополуччя, в сенсі тієї емоційної площини, в якій ми визначаємо власні та чужі цінність та значення, є всі шанси, що ми застосовуємо і сприймаємо наші сексуальні впливовість і агентивність здоровим чином.
З іншого боку, люди так само можуть сексуально використовувати впливовість і агентивність, щоб заподіяти шкоду іншим. Звісно ж, час від часу люди можуть застосовувати свої впливовість і агентивнсіть, щоб сексуально маніпулювати іншими, не маючи на меті завдавання шкоди – або бути настільки егоцентричними, що навіть не рахуватися з іншими людьми, а це дуже схоже на заподіяння шкоди – чи спроби контролювати їх, наприклад, флірт, який зазвичай не шкідливим, хоча і може бути спробою схилити когось до сексу. Так само, деякі люди привносять впливовість в своє сексуальне життя так, що в дещо іншому контексті вона бути джерелом шкоди. Але за умови обов’язкової згоди та взаємного задоволення (наприклад, як у людей, що практикують БДСМ) це не завдає нікому шкоди.
Але сексуальне насильство, таке як зґвалтування, переслідування або інцест, сексуальні домагання, примус до проституції, утримання від сексу, як спосіб заподіяння шкоди, маніпулювання або контролю (але не відмова від статевих контактів через відсутність бажання), сексуалізація, — це все є речі, що беруть початок в емоційній площині знецінення. Вони провокують використовувати сексуальну впливовість у способи, що не є здоровими ані для людей, які чинять їх, ані для людей, на яких вони спрямовані. Впливовість і агентивність також розташовані посередині кіл моделі, бо від того, наскільки сильний у людей цей аспект, що вони роблять з ним, як вони підпадають під його вплив, пов’язано з усіма іншими поняттями.
Уф! Є багато над чим подумати, ми знаємо.
Але далі більше!
Корисно подивитись на модель, подібну до наведеної, і з’ясувати, що розмір її кіл не буде однаковий для окремої особи. Наприклад, сексуальність однієї людини може залежати від розмноження та її досвіду, пов’язаного з репродукцією, в той час як це може мати мінімальне значення для когось іншого. Сексуальність деяких людей могла бути досі не залучена, або ж не буде залучена ними ніколи, навіть за наявності сексуальної поведінки по відношенню до себе та інших; сексуальність певної особи може містити в собі чимало інтимності, а іншої – ні. І, звісно ж, те, як подібна модель – розмір її кіл і місця, де вони сполучаються – виглядає для кожної людини, буде сильно відрізнятись в її 15 років та в її 55. Наша сексуальність не лишається незмінною протягом нашого життя, тож те, як вона виглядає й відчувається, і які її складові здаються більш значущими, а які менш, буде змінюватись в нашому житті чимало разів.
Сексуальність багато в чому схожа на екосистему: зміна в одній зі складових системи впливає на її інші частини, один крихітний зсув іноді може доволі радикально все змінити. І так само, як і в екосистемі, однакова зміна в різних системах не завжди бути мати однаковий вплив на них: своєрідність людей, наші життя і наш досвід – всі ці шматочки, про які ми тут говорили – значить, що сексуальність також дуже різноманітна.
Навіть мова, яку ми та інші застосовуємо, щоб описати нашу сексуальність, як правило, відображує величезне її різномаїття. Коли хтось вживає слова, аби описати свою сексуальність, вони можуть в тій чи іншій мірі використовувати поняття сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності, як гетеросексуал, гомосексуал (гей, лесбійка або квір), бісексуал чи пансексуал (квір, бі, пан, омні), асексуал, людина, що не визначилася; або як цисґендер, аґендер чи ґендерквір, або ж звертатись до поняття хромосом і того, до якої статі належать люди: чи-то жінка, чи-то чоловік, чи-то інтерсексуальна людина. Або ж можна використовувати слова, які більше стосуються сексуальної поведінки та практик; в яких речах люди проявляють сексуальну активнітсь і що їх в цьому збуджує, наприклад, різномаїні фетіші, як-от фут-фетіш, чи навпаки традиційні практики, хтось може бути прихильни_цею орального сексу, хтось збуджуватись від візуальної порнографії, а хтось від від злизування арахісового масла з чийогось піднебіння.
~ ~ ~
Деякі люди застосовують поняття сексуальної ролі, які їм більш до вподоби: знизу, зверху чи змінна. Деякі люди можуть включати в поняття своєї сексуальної індентичності свій репродуктивний статус чи досвід, як за умови, що вони є Мамою і Татом, так і якщо вони обрали бути Чайлдфрі. Хтось вживає слова, сфокусовані на різновиді стосунків, в яких вони знаходяться чи яких хотіли би. Комусь здається, що лише одним словом можна і треба описувати свою сексуальність, як-то «жінка» чи «гетеро», тоді як іншій особі навпаки буде здаватись, що такі слова мають занадто широке значення, щоб бути вичерпними і щось свідчити про їхню сексуальність. Звичайно, певні люди вживають більш ніж одне з цих понять, заснованих на їхніх сексуальних відчуттях та тому, як вони їх ідентифікують. Хтось, наприклад, може визначати себе з точки зору своєї сексуальної особистості як транс-фемінну-лесбійку-Мамусю, а хтось – як гетеро-фетіш-полігамного-чувака. А хтось може не використовувати жодне з цих понять.
“Хтось може визначати себе як транс-фемінну-лесбійку-Мамусю, а хтось – як гетеро-фетіш-полігамного-чувака.”
Також, ще одна річ, яка чимало плутає людей – спроби з’ясувати, як відокремити їхню сексуальність від інших складових їхньої особистості та іхнього життя; де закінчується сексуальність і починається все інше. Коли я робила нашу версію моделі кіл, я невипадково зробила текст таким, що виходить за межі кіл. Я зробила так, бо часто ми не можемо провести чіткі межі між нашою сексуальністю і іншими рисами, що є в нас, нашими почуттями та способом життя. Іноді все доволі однозначно: ми можемо розпізнати речі, ситуації або почуття, які точно жодним чином не можуть належати до нашої сексуальності. Це ж стосується речей, про які ми достаменно знаємо, що вони є частиною нашої сексуальності, або в більшості своїй здаються такими: речі, які видаються нам сексуально збуджуючими, але в той же час нудними, сміховинними чи образливими в будь-якому іншому контексті.
Як і у випадку моделі сексуальної відповідальності, ви можете придумати свою власну модель, якщо ви не читали або не бачили чогось, що дійсно працювало би саме для вас. Сексуальність включає в себе деякі речі, які ми не можемо контролювати або спрямовувати – наші життєві історії, наші почуття та наші об’єкти привабливості. Але здебільшого наша сексуальність, спосіб, в який ми визначаємо й спрямовуємо її, це все ж таки Вибір Своєї Власної Пригоди.
~ ~ ~
Сексуальность однієї особи, досвід, пов’язаний з нею, і її розуміння може радикально відрізнятися від цих рис в іншої, але це не означає, хтось прав_а, а хтось помиляється, чи що хтось має сексуальність, а хтось – ні.
Як і все, що стосується людей і нашого колективного життя й досвіду, сексуальність до біса різномаїтна, і в той час, як деякі види та способи вираження сексуальності фізично, емоційно та міжособистісно є більш здоровими ніж інші, в будь-якому разі не існує правильного способу бути сексуальн_ою; жодна сексуальнісь не є доброю за замовчанням, в той час, як все інше буде визначатись девіацією, відхиленням чи «збоченням».
Поки для кожно_ї з нас важливо говорити про сексуальність, визначати для себе, що ми маємо на увазі під час використання цього слова, сексуальність залишатиметься тією рисою, яку краще за все трактувати для себе самостійно, розуміти, що вона в більшості індивідуальна та унікальна, не зважаючи на її властивість бути зв’язуючим ланцюгом поміж всіма людьми. Якби це не було чимось настільки різноманітним, великим і складним, яким є, люди знудилися в цього ще задовго до сьогоднішнього дня, і ніколи не натрапили би на матеріал, який щойно прочитали. 🙂
Оригінальна стаття: http://www.scarleteen.com/article/bodies/sexuality_wtf_is_it_anyway
Авторка: Хізер Корінна
Джерело ілюстрацій: https://www.flickr.com/danielahenriquez
[getsocial app=”sharing_bar”]